• پورتال مشتریان
ورود به پورتال
رمزتان را فراموش کرده اید؟ بازیابی
حساب کاربری ندارید؟
شرایط و قوانین استفاده

مشتریان و نمایندگان فروش ملزم به رعایت شرایط و قوانین وضع شده می باشند و سفارش هریک از سرویس های این شرکت به منزله قبول قوانین ذیل می باشد.

قوانین حقوقی

1. ارائه مدارک شناسائی (اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کپی کارت ملی. اشخاص حقوقی: کپی روزنامه رسمی) الزامی می باشند. جهت تسریع در امر سفارش، مدارک در زمان سفارش درخواست نمی گردند، امّا در هر زمان آنلاین هاست این حق را خواهد داشت که از خریدار این مدارک را درخواست نماید. لازم به ذکر است که عواقب ارائه اطلاعات نادرست به عهده خریدار خواهد بود.

2. کلیه تغییر اطلاعات مشتری در سیستم مانند تغییر ایمیل ، نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل ، آدرس و کد پستی و… صرفا با ارائه اسکن کارت ملی معتبر از طرف مشتری اعمال خواهد شد.
3. خریدار موظف است در صورت هرگونه تغییر در آدرس پستی، آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن و تلفن همراه، مراتب را در پورتال مشتریان حداکثر ظرف یک هفته به روز رسانی نماید.
4. آنلاین هاست کلیه اطلاعات و داده های خریدار را محرمانه تلقی نموده و از افشای آنها بدون موافقت خریدار به هر شکلی خودداری خواهد کرد. تنها در صورت دریافت حکم قضائی اطلاعات شخص مورد تقاضا را در اختیار مقام قضائی قرار خواهد داد.
5. خریدار موظف به رعایت کلیه قوانین مدنی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در قبال محتوای ذخیره شده بر روی سرویس های خریداری شده می باشد و انتشار هر نوع داده مغایر با عرف سیاسی، امنیتی و اخلاقی جامعه به هر صورت ممنوع بوده و در صورت مشاهده آنلاین هاست مجاز به قطع سرویس های ارائه شده و گزارش امر به مراجع ذی صلاح می باشد.
6. انجام هرگونه فعالیت غیرمجاز منجر به قطع سرویس خواهد شد و حق اقدام قانونی برای دریافت غرامت حاصله از این فعل یا افعال برای آنلاین هاست محفوظ می باشد. برخی از مهمترین فعالیتهای غیرمجاز در زیر آمده است :

  • استفاده از نرم افزارهای ایرانی مشمول قانون کپی رایت به صورت نال شده و یا غیرقانونی
  • نصب و یا استفاده برنامه هایی که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد
  • استفاده از برنامه های قدیمی و غیراستاندارد که موجب کاهش امنیت سرورهای آنلاین هاست گردد
  • قراردادن کدهای مخرب (تروجان ها، شل اسکریپت ها و …) و ویروس ها در فضای سرویس خریداری شده
  • ارسال هرزنامه (spam) به صورت عمدی یا سهوی
  • فعالیت در زمینه هک، کرک، امنیت و همچنین راه اندازی سایت های آموزشی در زمینه های مذکور
  • عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران (مشاهده قانون جرائم رایانه ای)
  • استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستم های سایرین
  • استفاده از شبکه های اشتراک گذاری p2p
  • نصب اسکریپت های دانلود فایل (Leecher)
  • عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص یافته در هر سرویس
  • راه اندازی VPN سرور بر روی سرویس های خریداری شده
  • کلاه برداری اینترنتی و راه اندازی شبکه های هرمی

7. زمان گارانتی بازگشت پول برای سرویس های میزبانی وب اشتراکی 7 روز و بدون شرط می باشد. این زمان برای سرویس های سرور مجازی نیز 7 روز بوده با این تفاوت که جهت درخواست بازگشت پول نیاز به ارائه دلایل مستند می باشد. لازم به ذکر است که پس از گذشت زمان یاد شده، گارانتی اتمام خواهد یافت. ضمناً تمدید و یا ارتقاء سرویس ها شامل گارانتی نمی شوند.
8. عودت وجه پس از ثبت دامنه، اتمام گارانتی بازگشت پول و همچنین تخطی از قوانین آنلاین هاست امکان پذیر نمی باشد.
9. خریدار موظف است ظرف مدت حداکثر 15 روز قبل از موعد پایان سرویس، در صورت تمایل نسبت به تمدید سرویسهای خریداری شده اقدام نماید. بدیهی است مسئولیت هرگونه اختلال در سرویس ها علی الخصوص منقضی شدن نام دامنه خریدار در صورت دیرکرد در تمدید، بر عهده خریدار بوده و حق هرگونه ادعا در این زمینه از وی سلب می گردد. همچنین آنلاین هاست مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و داده های کاربر پس از تاریخ انقضاء نخواهد داشت.
10. آنلاین هاست حق دریافت هزینه جهت تاخیر مشتری در تمدید سرویس ها و دریافت هزینه فنی جهت رفع مسدودی یک سرویس را خواهد داشت.
11. در صورت واگذاری سرویس از سوی خریدار به شخص ثالث بدون اطلاع به آنلاین هاست، تمامی مسئولیت و تعهدات سرویس به عهده خریدار بوده و در صورت بروز مشکل عواقب آن به عهده خریدار اصلی خواهد بود.
12. تنها توافقاتی که به صورت کتبی و با مهر و امضاء مجاز آنلاین هاست همراه باشند معتبر بوده و توافقات شفاهی و غیر رسمی از درجه اعتبار ساقط است.
13. چنانچه به دلایلی خارج از حیطه اختیار و اراده آنلاین هاست، به علت وقوع اتفاقی که در عرف حقوقی به آن فورس ماژور می گویند، انجام تمام یا قسمتی از تعهدات و وظائف آنلاین هاست امکان پذیر نباشد، مادام که موانع ذکر شده برطرف نشده باشند، عدم انجام تعهدات مزبور، تخلف محسوب نمی گردد.
14. با توجه به تابعیت آنلاین هاست از قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین بین المللی، آنلاین هاست این حق را بر خود محفوظ می داند که در صورت تغییر در این قوانین، تغییراتی در قوانین خود ایجاد نماید. در نهایت نسخه به روز و قابل استناد قوانین آنلاین هاست همیشه در صفحه شرایط و قوانین استفاده در دسترس خواهد بود و برای کلیه مشتریان لازم اجرا می باشد.
15. در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خریدار موظف است در ابتدا به دفتر آنلاین هاست مراجعه نماید تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد و در صورت عدم حصول نتیجه پس از 15 روز کاری، خریدار می تواند به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای مراجعه نموده تا موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد. ضمناً کاربر نظر این شورا را به عنوان حکم مرضی الطرفین پذیرفته و حق شکایت و یا درخواست حکم به سایر مراجع را نخواهد داشت.
16. آنلاین هاست مسئولیتی نسبت به عدم تطابق سرویس خریداری شده با نیاز مشتری ندارد.
17. آنلاین هاست مسئولیتی در قبال عدم استفاده کاربر از سرویس خریداری شده و تحویل داده شده ندارد.
18. تغییرات در تعرفه ها از طریق وب سایت منعکس شده و مشترکین فعلی جهت تمدید سرویس های خود موظف به تبعیت از آن می باشند.
19. آنلاین هاست مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده ما بین کاربر و سرورهای خود ندارد.
20. آنلاین هاست پس از ارائه مشخصات دسترسی (نام کاربری و رمزعبور) سرویس به خریدار، مسئولیتی در قبال این مشخصات نداشته و مسئولیت حفظ و نگهداری اطلاعات دسترسی به عهده خریدار می باشد.
21. هر گونه توهین به کارمندان و سرویس های ارائه شده از طریق هرگونه از راه های ارتباطی نظیر ایمیل، تیکت، گفتگوی زنده، تلفن/فکس و … به هر شکل ممنوع بوده و آنلاین هاست امکان قطع کامل سرویس و همچنین پیگیری قانونی را برای خود محفوظ نگاه خواهد داشت.

میزبانی وب

1. آنلاین هاست حق انجام تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری در سرورهای میزبانی وب را دارا می باشد. لذا در صورت نیاز آنلاین هاست موظف است از چند روز قبل، از طریق ایمیل یا sms خریداران را مطلع نماید.
2. ارسال بیش از 300 ایمیل در روز و 30 ایمیل در 10 دقیقه جهت ارسالهای گروهی غیرمجاز می باشد و در صورت تکرار و عدم توجه خریدار به تذکر، آنلاین هاست مجاز به قطع سرویس خواهد بود.
3. در صورتی که پهنای باند مصرفی سرویس به بیش از 90 درصد حد مجاز خود برسد سیستم به صورت خودکار اخطاری برای خریدار ارسال خواهد کرد. لذا مسئولیت عدم توجه نسبت به اخطار و خرید پهنای باند اضافه و معلق شدن سرویس به عهده خریدار خواهد بود.
4. حد مجاز استفاده از پردازشگر 10 درصد و از رم 128 مگابایت در بازه زمانی یک دقیقه می باشد. در صورت استفاده بیش از حد از منابع سرویس مشترک معلق خواهد شد و ملاک تشخیص استفاده بیش از حد، سیستم های مانیتورینگ و تکنسین های فنی آنلاین هاست خواهد بود.
5. انتقال پهنای باند باقی مانده هر دوره به ماه های بعد امکان پذیر نمی باشد.
6. نصب/ارتقاء/رفع مشکلات نرم افزارها و یا آپلود/دانلود اطلاعات در سرویس میزبانی وب به عهده آنلاین هاست نبوده و در صورت درخواست خریدار، با اخذ هزینه امکان پذیر می باشد.

ثبت دامنه

1. از آنجایی که آنلاین هاست ثبت، تمدید و انتقال دامنه برای خریدار را به صورت واسطه انجام می دهد، عدم پذیرش آن توسط ثبت کنندگان بین المللی و یا ثبت کننده IR (سازمان فیزیک نظری) به هر دلیل، مسئولیتی را متوجه آنلاین هاست نخواهد کرد و خریدار به صورت مستقیم به ثبت کننده اصلی معرفی خواهد شد.
2. فعال سازی دامنه های IR مستلزم تایید شدن نام دامنه توسط فیزیک نظری ایران (Nic.ir) می باشد لذا درصورت درخواست مدارک (اسکن کارت ملی، روزنامه رسمی و …) ، تعهد نامه و … برای ثبت دامنه از طرف سازمان فیزیک نظری ایران ، مشتری موظف به ارسال مدارک به info@nic.ir می باشد و از آن جایی که این کار توسط نیروی انسانی صورت می گیرد کلیه دیرکردها در ثبت دامنه های ملی متوجه فیزیک نظری ایران خواهد بود و آنلاین هاست به هیچ وجه پاسخ گوی این گونه مشکلات نخواهد بود.
3. تمدید دامنه منقضی شده با توجه به قوانین ICANN ممکن است شامل جریمه تاخیر گردد که این جریمه توسط ثبت کننده اصلی دریافت می گردد.
4. در صورت عدم ثبت دامنه به دلایل مختلف، آنلاین هاست تنها موظف به بازگرداندن هزینه ثبت به عنوان اعتبار به حساب کاربری خریدار در پورتال مشتریان می باشد.
5. پس از ثبت دامنه و ارائه شناسه و کلمه عبور کنترل پنل آن به کاربر توسط سیستم، دیگر مسئولیتی متوجه آنلاین هاست نخواهد بود.

سرور اختصاصی/مجازی

1. کلیه سرورهای اختصاصی بین 2 تا 7 روز کاری پس از عقد قرار داد و تایید پرداخت مشتری تحویل داده خواهد شد.
2. حل مشکلاتی که از راه دور قابل انجام نباشند تنها به عهده آنلاین هاست می باشد. در صورت بروز مشکل به خاطر سوء عملکرد خریدار، هزینه پشتیبانی از خریدار اخذ خواهد شد.
3. تجهیزات سخت افزاری و سرور ارائه شده، در طی مدت قرارداد متعلق به آنلاین هاست بوده و پس از پایان دوره سرویس نیز در اختیار آنلاین هاست قرار خواهد گرفت و تنها داده های موجود در سرور متعلق به خریدار می باشد. خریدار تعهد می نماید که طی مدت سرویس و پس از پایان آن هیچگونه ادعایی نسبت به تجهیزات سخت افزاری و سرور مذکور نداشته باشد.
4. در صورت بروز مشکلات سخت افزاری در سرویس سرور اختصاصی، آنلاین هاست موظف به تعویض سخت افزار معیوب طی 7 روز کاری و به صورت رایگان می باشد.
5. کلیه مشتریان سرور اختصاصی موظف می باشند 15 روز قبل از زمان سر رسید سرور، هزینه سرور اختصاصی را پرداخت کنند در غیر این صورت درخواست کنسل شدن سرور به دیتاسنتر اعلام خواهد شد.
6. کلیه مشتریان سرور مجازی در صورتی که قصد کنسل یا تمدید نکردن سرویس خود را دارند بایستی 5 روز قبل از سر رسید تاریخ پایان قرارداد، این موضوع را از طریق تیکت به اطلاع آنلاین هاست برساند . در غیر اینصورت موظف به پرداخت هزینه دوره بعد خواهند بود و در غیر اینصورت آنلاین هاست طبق قوانین جرایم رایانه ای و اینترنتی با مشتری متخلف برخورد خواهد کرد.
7. بعد از اتمام دوره سرویس (در صورتی که سرویس حذف نشده باشد) امکان دسترسی به سرویس تنها با پرداخت روزانه 150 هزار ریال مقدور می باشد.
8. نصب/ارتقاء/رفع مشکلات نرم افزارها و یا آپلود/دانلود اطلاعات در سرویس سرور اختصاصی/مجازی به عهده آنلاین هاست نبوده و در صورت درخواست خریدار، با اخذ هزینه امکان پذیر می باشد.
9. سرعت ارسال اطلاعات از سرورها بدون محدودیت و سرعت دریافت سرورها بسته به دیتاسنتر بر روی سرعت 1 یا 2 مگابایت محدود می باشد.

پشتیبان گیری اطلاعات

1. به طور کلی مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از داده ها، فایلها، بانکهای اطلاعاتی و ایمیلها به عهده خریدار بوده و همۀ خریداران می بایست پشتیبان کلیه داده های مورد نیاز خود را در جایی غیر از تجهیزات و سرورهای آنلاین هاست نگهداری نمایند. در صورت بروز مشکل و عدم توانایی بازگرداندن اطلاعات از آرشیو بکاپ هیچگونه اعتراضی مورد قبول نخواهد بود و آنلاین هاست در این زمینه هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
2. هزینه بازگردانی (restore) نسخه های پشتیبان معادل 100 هزار ریال می باشد.
3. در کلیه سرویس های سرور مجازی و اختصاصی تهیه نسخه پشتیبان به عهده خریدار می باشد.
4. آنلاین هاست به صورت هفتگی از داده های سرویس های نمایندگی و میزبانی وب نسخه پشتیبان تهیه می کند. این نسخه پشتیبان ها حداکثر تا 2 هفته نگهداری خواهند شد و آنلاین هاست تعهدی نسبت به صحت و کارکرد این نسخه ها ندارد.
5. هزینه ارائه فول بکاپ سرویس های میزبانی وب معلق شده، معادل 250 هزار ریال می باشد.

پشتیبانی

1. ارائه خدمات پشتیبانی بر مبنای پورتال مشتریان و به صورت 15 ساعته در هر 7 روز هفته می باشد. جهت مستند و آرشیو شدن درخواست ها، خریداران موظفند درخواست های خود را به صورت تیکت در پورتال مشتریان ثبت و در مراحل بعدی از همین طریق پیگیری نمایند. تنها در صورت نیاز و یا عدم دریافت پاسخ در زمان معین، امکان پیگیری درخواست از طریق شماره تیکت به صورت تلفنی امکان پذیر می باشد.
2. کلیه مشتریان موظف هستند درخواست های پشتیبانی خود را به زبان و فونت فارسی از طریق “بخش تیکت” پورتال مشتریان ارسال نمایند. شایان ذکر است که درخواست هایی که از طریق تماس با تلفن های شرکت، فرم های تماس با ما و … مطرح شده باشند و قبل از آن از طریق تیکت ثبت نگردیده باشند، نادیده گرفته خواهند شد.
3. میانگین زمانی پاسخ گویی به تیکت ها در ساعات اداری 2 ساعت و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل 6 ساعت می باشد.
4. پشتیبانی فقط شامل مشکلات مربوط به آپتایم شبکه و سرورها می باشد و هیچ گونه پشتیبانی بابت مشکلات سیستم های مدیریت محتوا (cms) و مشکلات موجود در سایت یا سرور مشتریان ارائه نمی شود و شرکت هیچ تعهدی در قبال حل این گونه مشکلات ندارد لذا ارائه هرگونه خدمات و پشتیبانی مستلزم پرداخت هزینه می باشد.
5. در صورتی که مشتری نیاز به مدیریت و رفع مشکلات سایت یا سرور خود داشته باشد می تواند پس از طرح مشکل و هماهنگی با شرکت نسبت به خرید بسته مدیریت کامل سرور اقدام کند.
6. مشتریان مجاز نمی باشند برای یک درخواست مشابه ، چند تیکت متفاوت باز کنند. در صورت تکرار این موضوع تیکت های مشترک حذف و پاسخی به مشترک داده نخواهد شد.
7. آنلاین هاست تمام تلاش خود را جهت راهنمائی کاربر در مسائل فنی می کند ولی کاربر خود می بایست با اطلاعات فنی و پایه سرویس ها آشنائی داشته باشد و آنلاین هاست مسئولیتی نسبت به آموزش و نحوه بهره برداری صحیح از سرویس ها ندارد.
8. کلیه مشتریان موظف می باشند قبل از ارسال تیکت، بخش آموزش و مقالات شرکت را مطالعه کرده و در صورت عدم پیدا کردن راه حل مناسب برای رفع مشکل خود، تیکت مورد نظر را ارسال کنند.